Medlemsinformation

Medlemsinformation


I Bopärmen hittar du utförlig information, instruktioner och skötselanvisningar till din lägenhet.


Information om din lägenhet, inkomna och förfallna avier hittar du på SBC:s portal: hemma.sbc.se


Har du frågor rörande allmänna utrymmen som gården, förråd, trapphus etc: Vänd dig i första hand till din styrelse:

styrelsen.brfdreja@gmail.com


På föreningens årsstämma väljs styrelse av er boende.


Har du funderingar gällande ordning och reda eller vill förändra din lägenhet (t.ex. sätta upp parabol, markis, glasa in balkong etc.) ska du kontakta styrelsen.


Ekonomisk förvaltare


SBC

Box 226

851 04 Sundsvall


Tel: 0771 - 722 722


Epost: kundtjanst@sbc.se

Webb: www.sbc.se

Felanmälan

Lägenhet och fastighet

Felanmälan lägenhet och fastighet gör hos vår tekniska förvaltare, SBC på telefon 0771-722 722

Måndag-fredag (helgfria vardagar) 07.00 - 21.00.


Tvättmaskin och torktummlare:

Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77.


Bredband, telefoni och tv:

Kontakta Tele2 på telefon 90222


Dygnet runt jour:

Vid akut skada eller liknande (gäller fastigheternas allmänna utrymmen eller er lägenhet) under icke kontorstid, ska omgående anmälas till fastighetsjouren på telefon 08-18 70 00


Fastighetsjouren är öppen alla vardagar mellan

kl. 16.00 – 07.00 samt helger.


Skadedjur Anticimex:

0770 - 18 87 58


OBS! Beror felet på handhavandefel kan den boende komma att faktureras för utryckningen.



Om du upplever störningar

Svenska störningsjouren: 


Om du upplever återkommande störningar dokumenterar du dessa via ett störningsschema som du hittar under "Dokument och blanketter". Kontakta styrelsen:

styrelsen.brfdreja@gmail.com








Andrahandsuthyrning

Om du vill hyra ut din lägenhet i andra hand kräver detta godkännande av styrelsen. Du ansöker digitalt via SBC:s portal: hemma.sbc.se



Beställning av nycklar

Alla lägenheter har som utgångspunkt fyra hemnycklar.

Vid behov av nya nycklar eller elektroniska dosor kontaktar du styrelsen: styrelsen.brfdreja@gmail.com


För beställning av dörrnyckel krävs följande information:


• Märkning på den nyckel som vill beställas.

• Namn på den medlem som ska ha nyckeln.

• Anledningen till att ny nyckel beställs.


Märkningen står på dörrnyckeln. En dörrnyckel hämtas och betalas vid Lås Larmteknik AB, Mörtnäs hagvik 1, 134 44 Gustavsberg.


Kostnad för en elektronisk dosa är 150 kronor.



Parkering

Garaget sköts av entreprenören Corepark. För att ställa dig i kö för att få en garageplats, kontakta Corepark Kundtjänst.


Telefon: 08-6500215

Mail: info@corepark.se

Hemsida: https://www.corepark.se/








Så funkar en bostadsrättsförening

Se vad som påverkar luft och värme


Tips och trix för din bostadsrätt