Felanmälan

Felanmälan

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått:


Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, SBC.


Telefon 0771 - 722 722 måndag-fredag (helgfria vardagar) 07.00 - 21.00.


Tvättmaskin och torktummlare:


Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77.


Bredband-Telefoni-Tv:


Kontakta din leverantör för bredband, telefoni eller Tv.

Dygnet runt jour:


Vid akut skada eller liknande (gäller fastigheternas allmänna utrymmen eller er lägenhet) under icke kontorstid, ska omgående anmälas till fastighetsjouren.


08 - 18 70 00


Fastighetsjouren är öppen alla vardagar mellan

kl. 16.00 – 07.00 samt helger.


Skadedjur Anticimex:


0770 - 18 87 58


OBS! Beror felet på handhavandefel kan den boende komma att faktureras för utryckningen.



Frågor:

Har du frågor rörande allmänna utrymmen som gården, förråd, trapphus etc: Vänd dig i första hand till din styrelse. Det är också till styrelsen du vänder dig om namnbyte på ytterdörren. På föreningens årsstämma väljs styrelse av er boende.


Har du funderingar gällande ordning och reda eller vill förändra din lägenhet

(t.ex. sätta upp parabol, markis, glasa in balkong etc.) ska du kontakta din styrelse.


Har du frågor om din månadsavi, vänd dig till föreningens ekonomiska förvaltare som är SBC. Det går även att logga in på SBCs kundportal för information om fakturor mm. Inloggningsuppgifter går att hitta på avi för månadsavgiften.


Boende i BRF Dreja har tillgång till SBCs kundportal. Där har du bland annat tillgång till dina avier, betalningar och olika blanketter.

Inoggningsuppgifter till kundportalen går att hitta på din månadsavi från SBC.

Gå in på www.sbc.se och klicka på "Logga in på Vår Brf" för att logga in.


Du är också välkommen att mejla kundtjänst.

kundtjanst@sbc.se

På www-sbc.se finns ett formulär du kan använda.